Veckan och dess planer...

Den här veckan är väl igentligen som alla andra nu för tiden... lugn.. försök till få uppgifterna från komux gjorda umgås med vänner och ta det lungt... och det är väl lite så den här veckan blir med men med ett par undantag.. Idag tisdag så är det körskolan kl 11 som gäller.. sen iväg till micke på eftermiddagen/kvällen för att titta på valvakan av usa:s presidentval, hoppas verkligen på obama.

För en tag sen sa micke till mig.. fan vi lever verkligen i ett ekorr hjul... samma grej dag in o dag ut... funderade inte på det så mycket då när han sa det utan höll väll bara med... men när man sitter så här natte tid ( vänt på dygnet ) så förstår jag verkligen va han menade... jag menar det är verkligen samma historia dag ut och dag in, och det händer aldrig nåt skoj direkt, eller det kanske va fel, visst händer det roliga saker men inte så där som man kanske hade velat eller som man önskat. Ibland vill man nog bara att det händer nåt som rör om nåt som verkligen förändrar saker. Hitta på nåt som ändrar om lite.

Jag skulle vilja ta 1 månad tex och bara resa tåg luffa nånstans
Dra till norge och hitta ett jobb och jobba där ett tag
Börja en ordenklig utbildning

Göra nåt som förändrar saker.

För jag menar ur ser mitt liv ut idag... jag gick tillbaka ibloggen och tittade och hittade mitt inlägg "Insyn i en arbetslös ungdoms liv" och jag menar va är det som har ändrats från det tills nu... visst jag är inte arbetslös längre utan har tagit tag och börjat plugga iställe. Men mycket mer än så är det inte det är samma gamla vanliga rutin..

10:00
Klockan ringer första gången, hittar den o ställer om den till 10:30..

10:30
Klockan ringer andra gången... hittar den igen o sätter om den till 11..

11:00 -> 00:00 - 03:00
Det här man gör dom vanliga rutinerna, startar dator, sätter på té, och allt det där man gör plus försöker sätta igång med studier eller tittar på nån serie man förtillfället följer.

och så rullar dan på med olika bestyr...och så är det dag in och dag ut... man blir verkligen deprimerad av det...

ps. Har börjar skriva i en lite mer privat blogg också så vill ni läsa där med får ni väl säga till ...
1 kommentarer
Postat av: Läsare

Vet hur det kan kännas det där. Men jag har tips på hur du ska ta dig ur det hela.

Lägg upp en plan och ha ett mål! T.e.x skaffa ett extra jobb där du ger dig fan på att tjäna in pengar som du ska spara och sedan om ett halvår t.e.x så drar du iväg på ett par månaders resa utomlands. Du kan, om du inte hinner tjäna in tillräckligt med pengar ta lite ströjobb när du är ute och reser för att få in till mat och husrum. Du kommer att träffa massor med nytt folk och ha fantastiskt kul. En sådan resa stärker väldigt mycket.

Man kan inte bara sitta hemma och vänta på att något ska hända...

2008-11-05 @ 09:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0