För lite att göra på jobbet?

När man jobbar på ett bygge bland alla handverkare och folk så blir det en del historier. Man har alltid roligt kan jag säga. Fick höra dom här två idag.

Va blir det om två långärmade tröjor får barn?
   - En T-shirt...

Va blir det om två mössor får barn?
 - En keps..


haha.. jag tyckte dom va rätt roliga, om inte annat så finns det vissa som har för lite att göra på jobbet =)

Tecken på att man borde tanka?


När det verkligen är helt tomt?

T9, hur är det med ordförådet?

Telefoner och deras ordföråd kam man ju bli tokig på ibland, jag tror att alla har vart med om det nån gång när man suttit med telefon för att skicka iväg ett sms till en vän. Ibland går det kanon men ibland finns inte nåt ord man vill ha. Och det är inte några svåra ord heller ibland. Jag satt och skrev idag då fanns inte "köttbullar" Och det är många mer ord som ibland har saknats som man fått lägga till :)

Har du nångång stött på ord som inte finns och vilka är det?

Tidig morgon och dimma...



Så här mysigt & fint kan det vara när man åker till jobbet på morgonen vid kvart i 6-tiden.

( Testade med att mobil blogga på det här inlägget och det funkade ju bra )

Mer jobb... Jag gillar´t =)

Fick ett lite roligt besked idag av chefen inne på jobbet man är på nu. Jag har ju som en del vet börjat jobba lite inne i linköping på en galleria. Håller på att bygga om. Har vart där i 1 vecka & 2 dar nu och jag trivs riktigt bra. En slit jobb men roligt.

Iallafall till det roliga beskedet, chefen kom och frågade idag va jag gjorde efter hultan, jag sa inget hoppas väl lite på att få forsätta här. Och då sa han att det var vi väldigt välkomma till att göra. Han visste inte hur länge till med vi börjar med 1 vecka efter iallafalll. Ett plus är med att han berättade att nu v.30 kommer det dra igång ett stort projekt där inne och dom kommer behöva hjälp. Så han såg ljust på det.

Så mer jobb! Det är trevligt!

Tisdag, hultan 09!...

Och jag har inte varit på festival förut, det ska bli riktigt intressant det här! Hoppas det blir skoj som tusan. Bra musik och trevligt folk.

Efter mycket övertalning från vännerna så gav jag efter. Men det ångrar jag inte. Inte än iallafall... den värsta farvågen jag har just nu är att det ska regna hela tiden.

Vi får se .... det ska bil skoj i vilket fall! 

Nån mer som ska dit?

Värme och jobb.

För ett par veckor sen ringde jag till ett bemaningsföretag jag jobbat förut för och frågade om det fanns nåt jobb att tillgå. Han lovade att höra av sig om det dök upp nåt. Veckorna passerade och jag började fundera på om han hade glömt bort mig. Men icke.. förra onsdagen ringde han upp och sa att det fanns jobb i linköping att tillgå. En galleria mitt i centrala stan dagen efter.

Och efter som jag ville ha nåt att göra så tackade jag självklart ja. 07:00 skulle vi börja. Tidigt upp. Han sa när vi pratade i telefon att det var ett riktigt slit göra och han skojade inte. Det var nog det värsta jag gjort. när jag kom upp på fredagen för att åter åka till jobba så hade jag riktigt mycket träningsverk kan jag lova. Skulle bara bli 4 dar igentligen, men nu har vi varit där 1 vecka och det verkar bli mer och jag klagar inte. Fast jobbet är ett riktigt slit göra så är det skoj. Trevligt folk är det med. Jag trivs helt enkelt.

Kanske det var nåt sånt här man skulle gått i gymnasiet. Valt bygg, fått jobba med kroppen slita lite. Jag valde nog fel så här i efterhand.

Värmen ja.. kom jag på nu. Den har varit olidlig dom senaste dagarna.. tittade på termometern idag när jag satte mig i bilen och körde från linköping. Den stod på 32 grader och då var klockan ändå efter 4. Måste ha vart minst 35 idag... Varmt!

2 veckor 6 dagar sen...

Det är så länge sen det var sist jag skrev ett inlägg här, och det blir väl så ibland. Att det tar ett par dar eller nån längre tid innan man skriver.

Så va har man gjort sen sist då.

Det har väl hänt en hel del... både har en del av måndagsklubbarna redan passerat... prämiären och veckan efter va två riktigt trevliga måndagar! måste göras om snart.  Sen har ju midsommar passerat med, det var med en sjukt trevlig kväll med grillning i mycket goda vänners sällskap. Jag tror alla som läser detta har även sett bilderna därifrån. Midsommardagen var med riktigt trevlig med film och pizza hos Grahn och CO.

Det har med sprungit förbi en och annan kväll i hamnparken redan med lite lätt grillning med vännerna! Very nice!

Jag har med hunnit med att bada lite med nu... i söndags spenderade vi en dag på beachen i varamon. Skapligt gött i vattnet. Och efter det så avslutade vi kvällen på Olearys i motala där vi käkade deras underbart goda hamburgare! :)

Det var väl allt för nu.. återkommer med mer snart!

RSS 2.0