Mitt lilla Liv...

Jag heter Pontus och kallas pomme..
Jag fyller 23 år den 6 mars 2008.
Stjärntecken Fiskar
Jag kommer från mammas mage och bor nu i vadstena i en egen etta på 48 kvm
Jag har/vill ha 1 barn som heter/ska heta vet inte.. finns många fina namn
Jag har/vill ha katt/hund/häst/akvariefiskar/annat hund, rottweiler namn vet jag inte...
Jag jobbar som säljare på sporthörnan.
Arbetsuppgifter/kollegor/lön/trivsel måndag till lördag servar jag folk o försöker sälja så mycket det går :)
På fritiden brukar jag njuta av att vara ledig, sova så mycket jag kan o umgås med polarna, glida runt på min waveboard
Jag försöker överleva så gott det går. både ekomiskt o pykiskt, fysikt...
Om fem år tror jag att jag bor nån annanstans än vadstena jobbar som säljare nånstans eller har driver mitt eget företag/butik
Om jag vann fem miljoner skulle jag köpa mig en fin lägenhet centralt i den stad jag bor i o renovera hela skiten.. forsätta jobba men på en minimal nivå. köpa mig allt det där jag vill ha/alltid viljat ha.

Jag blir glad av jobbet, polarna och datorn.
Jag blir förbannad av jobbiga människor som bara pratar skit o ljuger.
Jag samlar på kapsyler :P
Saker jag är stolt över min lägenhet.
Yrken jag kan tänka mig kommer inte på nåt
Personer jag inte klarar av personer som snackar skit bakom ryggen och ljuger om va dom sagt.

Favorit:
maträtt micasas fläskfile med pommes och bearnaisesås
grogg dricker drinkar blir dålig av sprit
glass choklad eller hasselnöt
bil Bmw av nåt slag
land grekland
lag Lhc?
uttryck säger ofta typ...
lögn ?finns nog många men minns dom inte...
tv-serie Lost, Jericho, smallville, Heroes
film Deja Vu förnärvarande...
musik radio
tidning länge sen jag läste nån
reklamfilm Telia
plagg zip tröja från ister.
affär IKEA.
barnprogram Disney Dags

Lite skoj, trevlig läsnig...

Waveboard time ;)

Så nu var det dax.... äntligen efter många funderingar o tänkade så gick jag o köpte det jag har gått o trånat efter så länge... waveboard även kallad street surfing... :- ) en kanon trevlig sak på två hjul. svårt i början men när man börjar få upp snitzen på den så är det riktigt skoj... så i går kväll efter jobbet o efter handlade av saken i frågan så tog jag o eric var sin bärda o drog ut på stan... vart en ordenklig runda kan jag lova :)

Så här kommer lite bilder på den roliga saken :- )

Waveboarden2Waveboarden

Och det kommer säkert fler... köp gärna en sån här med den är kanon skoj :- )

Ännu en rolig grej från eric´s polare anna :)

Kontakten med min kvinnliga sida:

1. Köpt en hårfön [ ]
2. Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut [ ]
3. Följt med som smakråd vid en shoppingrunda [x]
4. Pratat känslor? nykter [x]
5. Skrattat under en romantisk komedi [x]
6. Berömt en person av manligt kön för sitt utseende [x]
7. Ringt upp en person utan konkret syfte [x]
8. Funderat på namn åt mina barn [x]
9. Insett storheten hos Barbra Streisand [ ]
10. Lyssnat på en skiva främst för att personerna i bandet är snygga [ ]
11. Druckit cosmopolitan [ ]
12. Sett ett avsnitt av ?sex and the city? [x]
13. Sett två avsnitt av ?sex and the city? [x]
14. Känt mig sugen på en kopp te [x]
15. Känt glädje över att få blommor i present [ ]
16. Gjort någonting romantiskt på eget initiativ [x]
17. Blivit arg utan anledning [x]
18. Gråtit efter 9 fyllda år [x]
19. Brytt mig om H&M:s val av modell [ ]
20. Insett storheten i Linda Skugges krönikor [ ]
21. Kramat en kille [x]
22. Dansat [x]

 

Kontakten med min manliga sida:


1. Ljugit om hur mycket jag har druckit [ ]
2. Ätit en blodig stek [x]
3. Läst en biltidning [x]
4. Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap [x]
5. Styrketränat [x]
6. Fortsatt prata med en person av kvinnligt kön även efter det att hon visat sig vara tråkig, enbart på grund av att hon var snygg [ ]
7. Sagt att något, som var på gränsen till att få mig att gråta som ett spädbarn, inte alls gjorde ont [ ]
8. Tillbringat en hel dag, enbart betraktandes sport på tv [ ]
9. Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det [ ]
10. Läst en bok av Jan Guillou [ ]
11. Läst ett nummer av Slitz [x]
12. Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad [x]
13. Ätit en hel pizza [x]
14. Varit på en Ulf Lundell-konsert [ ]
15. Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person [x]
16. Diskuterat bröst [x]
17. Gjort lumpen [ ]
18. Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning [x]
19. Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil [ ]
20. Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar [ ]
21. Lagat någonting på egen hand [x]
22. Skrikit ?kom igen nu gubbar? på fotbollsplan [ ]
23. Tävlat i att dricka öl [ ]
24. Påpekat hur otroligt bögiga Westlife eller annat valfritt pojkband ser ut [x]

 

Min kvinliga sida : 14/22
Min manliga sida: 12/24

            

Dax att gå vidare o glömma det som vart?

Jaha, dax o skriva lite allvar kanske.. dagarna går man jobbar o sliter, mycket o göra.. helgen har varit bra iallafall. I fredags skickade matte meddelande basta o sen motala o harrys? självklart var man med på det, hade en kanon trevlig kväll.. tackar grabbar. Lördagen var la så där var bakis som tusan. Upp o jobba tidigt mådde verkligen skit. eftermiddagen o kvällen gick till att bara ta det lungt såg på film med en polare o käkade lite trevligt var det. Igår vart det Linköping o Ikea.. shoppade lite grejor till lägenheten igen. gjorde av med 1500:- :P

  • 2 tavlor + 2 spotar
  • gardiner o gardin stänger + upsättings grejor
  • sko ställ
  • badlakan
  • lampor

Livet går vidare, har känt nu sista dagarna allt börjar bli bättre. det är verkligen dax att glömma det som hänt o gått vidare så det är kanske är bra att en viss person gjorde som den gjorde för det har fått mig o tänka om igen, vet att jag sagt det här många gånger men nu så är det verkligen tid. Jag har nog trott många gånger att det skulle funka ändå att gå vidare men ändå ha en person som vän. men tygligen går inte det.. iallafall inte förtillfället. men man får la se i framtiden. Om nu den personen vill ha nåt mer med mig o göra.. men det är la upp till den personen o ta kontak igen. Hade vart skoj med att hitta nån ny nu.. är lite ensamt här uppe :) men vi får la se.. nu kommer la snart sommaren o det innebär ju bara en massa skoj hoppas man iallafall. Vi har ju alla grillfester  o sen finns det ju alltid sjömagasinet i sommar... det kan bli intressant :)

det var allt för nu :)  / over and out... / fluidboy signar ut

Veta mer om mig.... Rolig Lista :- )

10 favoriter:

Färg: vitt
Mat: fläskfile med Pommes & Bearnaisesås
Artist: Byz.
Film: Gone in 60 sec.
Sport: Hockey, sm-final
Årstid: Vår och sommar.
Veckodag: Fredag.
Glassmak: Choklad
Tid på dygnet: Kväll.


9 för tillfället:

Humör: trött.
Smak: Coca-cola Zero
Kläder: mjukis byxor o en t-shirt
Bakgrund: vetrin skåp o en palm
Nagellack: använder inte...
Tid: 01:46, snart dax o sova
Omgivning: lägenheten mitt istan i lilla vadstena
Irritationsobjekt: Msn :P


8 första:

Bästa vän: Micke
Husdjur: har inget...
Piercing: har ingen..
Förälskelse: carro..
Musik: vet inte...
Bil: nån ferrari...
Kyss: kommer inte ihåg.. var nog tidigt på dagis tror det var hilda lr cecilia
Resa: utomlands.. o ett par svängar ner till skåne..


7 senaste:

Cigarett: Nej tack
Mat: Venicias kebab tallrik.
Dryck: Coca-Cola Zero
Biltur: framåt & tillbaka till linköping på shopping tur till ikea...
Puss: kommer inte ihåg...
Spelad låt: Dropkick Murphys - I'm Shipping Up To Boston ( theme låt i The Departed )
TV-program: Poker progam på 5:an tv:n står bara på


6 har du någonsin:

Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej...
Brutit mot lagen: Ja.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: Ja.
Varit med på TV: Nej..
Kysst någon du inte känner: hmm... undrar hur man drar den gränsen.. men får la säga Ja..


5 nej tack:

Kläder: förstora lr fel färg...
Mat: Lever.
Musik: Metall ala skriker-allt-vad-vi-kan.
Dryck: Pissljummen öl.
Personlighetsdrag: Falskhet.


4 saker:

Du gjorde igår kväll: tittade på film...
Du kan höra just nu: ljudet från tv:n
Du inte kan leva utan: Min mobil.
Du gör när du har tråkigt: Sitter på msn.


3 personer:

Du kan berätta allt för: Micke..
Du älskar: ingen förtillfället...
Du inte gillar: Vissa...


2 val:

Kaffe eller te: Té
Vinter eller sommar: Sommar.
RSS 2.0