Mycket jobb...

Och det är skoj! Jag trivs bra hos grabbarna i mjölby. Jag har lärt mig en hel del men forfarade får man fråga om en massa ändå. Det tar tid att komma in i rutiner och alla papper som ska fyllas i.

Helgen har varit riktigt bra, Fredagen bjöd på herr middag med vännerna. Det var gött att bara vara vi grabbar. Lördagen jobbade man en stund på förmiddagen sen hem och byta bil och duscha av sig för att sen åka ner till ödeshög för att hämta kollegan till den jul middagen vi skulle till hos chefen. Kvällen va riktigt trevlig mat, snack och trival pursuit. Jag och charlotte (kollegans flickvän) var i ett lag. Vi var dessutom yngst och klarade kan man säga 40% av dom frågor som kom. Men vi kom nästan in till mitten iallafall :)

Söndagen vart riktigt lugn med bara jobb och sen en kebab tallrik i mjölby med en av kollegorna.

Idag har man varit och tagit sprutan för svinis och än så länge mår man bra :) får se hur länge det varar bara :P


Bilar jag har kört!

Jag vet inte om jag har tagit upp detta förut men jag tar upp det igen. Jag tycker det är skoj att hålla lite reda på dom bilar man kört och här är min lista.

Volkswagen Passat
Opel Astra
Volvo V40
Reneult Clio 2.0 Sport
Bmw 316 E36
Opel Vectra
Ford Focus Stc
Suzuki Grand Vitara
Volvo S40
Volvo v50
Volvo S80
Volvo v70
Mercedes 220E

Håller du reda på vilka bilar du har kört?

Träning...

Det ska jag ta tag i ordenkligt nu, nya schemat som jag ska försöka hålla till max ser ut så här:

Måndag: Boxpass + Minst 10 - 15 min löpning på bandet

Tisdag:
Innebandy i motala med vännerna.

Onsdag:
Styrketräning + Löpning minst 10 - 15 min på bandet.

Torsdag:
Styrketräning + Löpning minst 10 - 15 min på bandet.

Fredag:
Nån form av träning beroende på planering av helgen och tid.

Lördag:
Nån form av träning beroende på planering av helgen och tid.

Söndag:
Nån form av träning beroende på planering av helgen och tid.

Jag tycker det ser ganska bra ut! =)

Nycklar...



Kan man tusan bli knäpp på kan jag lova iallafall när det gäller till bilar, Jag lämnade ju in min bil pga att den inte funkade när jag stardade den. Dock var det då med min extra nyckel som jag hade fått när vi köpte bilen pga av att vid tillfället inte hade med mig min orginal nyckel. När vi lämnar in den så har jag med mig min egen nyckel och ger den snällt till service killen. Åker därifrån med hopp om att det ska va ett litet fel på den. Klockan 2 på dan ringer dom från verkstaden och säger att dom inte hittar nåt fel och att dom startade den som vanligt med min nyckel. Frågar då hur det kommer sig? Att en nyckel funkar och en tydligen inte gör det. Det vet dom inte svarar han i telefon.

Jag bara undrar hur kan det skilja på två nycklar som ser likadana ut. Båda har funkat att starta bilen med. Helt plösligt har slutat funka? Och va är det som säger att min "orginal nyckel" den med transpondern i till centrallåset kanske en dag bestämmer sig för att sluta funka med? Kan jag forsätta lita på bilen?

Bilen...

Den funkar inte längre :(

Efte att ha lånat pappas bil för att köra dom in till motala och hem igen för dom skulle på middag så var det på söndags kvällen dax att lämna av den och byta till min egen. Dock så kom det aldrig så långt. Kom ut satte mig och försökte starta och den gick igång i ca 5 - 10 sekunder sne dog den bara :( försökte och försökte ett par gånger till men ikke... totalt omöjlig att komma iväg i.

Pappa hade tygligen med provat och fyllt på bensin för det var dåligt men det hjälpte inte heller.. så nu imorrn ska vi dra in den till Skänninge där vi köpte den. Hoppas dom hittar felet.

Mjölkpaket...

Är kanske bra ibland men dom större paketen är nåt så irriterade så det finns inte. Jag vet inte va det är men antagligen har jag väl inte rätt knep att få upp dom. Om du nu undrar va jag pratar om så är det dom där stora paketen med dom där två "flerparna", "flikarna" eller det va det heter som man öppnar dom där paketen med. Dom är helt omöjliga!


Vem var det som kom på dom här paketen? Varför inte göra som dom andra fast i en större skala? =)
Jag undrar.

Utmaning jag tog åt mig...

Utmana 5 personer och berätta det för dem,
samt för personen som utmanat dig.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn.
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord.
Om personen som utmanade dig har ett namn som
börjar med samma bokstav som ditt,
får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar 2 ggr.
eller skriva ditt namn som svar
(förutom fråga 1)

1. Vad heter du: Pontus
2. Ett ord på 4 bokstäver: Puré
3. Flicknamn: Pernilla
4. Pojknamn: Patrik
5. Yrke: P-Vakt
6. Färg: Pink
7. Klädesplagg: Pullover tröja
8. Mat: Pasta och köttfärssås
9. Sak i badrummet: Panodil
10. Plats/Stad: Pajala
11. En orsak att vara sen: Pinknödig
12. Något man skriker: Pajas
13. Film: Pitch Black
14. Något man dricker: Power King
15. Band: Papa Roach
16. Djur: Pilgrimsfalk
17. Gatunamn: Pilgatan
18. Bil: Peugeot
19. Sång: Poison - Alice Cooper

Jag utmanar den som vill bli utmanad.

Nya dojor!



Dom här dojorna köpte man idag för att ha på innebandyn på tisdagarna när vi lirar =) Ska bli fint att sätta nåt annat på fötterna, Hoppas att mitt ben ont släpper iomed det här.

illustration...



Ja så här kan det se ut ibland i ens liv... men va gör det? Nångång som vi ser så går ett alltid uppåt nångång. Jag har tänkt en del på det. Även om man får motgångar ibland och det känns tungt, man är besviken på nåt så löser sig det alltid på nåt sett.

Och som för mig i arbetlöshet och annat tråk känns det nu äntligen posetivit igen. Jag mår bra!

Hur känns det för dig? Känner du igen det?

.

December 25th, 1986 - Van Nuys.

Merry Christmas.

That's what people say at Christmas, right?
Except normally they have someone to say it to.
They have friends and family,
And they haven't been crouched naked under a Christmas tree
with a needle in their arm like an insane person in a mansion in Van Nuys.
They're not out of their minds, they're not writing in a diary,
And they're definitely not watching their holiday spirit coagulate in a spoon.
I didn't speak to a single person today.
I figured why should I ruin their fucking Christmas.

I've started a new diary and this time I have a few new reasons.
One, I have no friends left.
Two, so I can read back and remember what I did the day before.
And three, so if I die, at least I leave a nice little suicide note of my life.

It's just me and you, diary. Welcome to my fucked up life.

Det går bra nu...

Som titeln från Petter´s låt...

För det är just så det känns nu... Jobb på g, bra vänner, kommit igång med gymmet. Allt känns riktigt bra liksom!
Söndagen till igår tisdag spenderades i storstan stockholm och det var riktigt trevligt. Ikea besök, åka ut till kusten och titta på utsikten och en gigantisk pizza vart resultatet bland annat! :) Var lite nervös innan att jag skulle köra vilse nånstans när jag körde dit men lustigt nog ju närmare man kom desto bekantare vart allt på nåt sett och helt plötsligt var man framme. Stockholms trafiken är inte så farlig som man tidigare trott :)

Igår han man knappt komma innanför dörren förrren man skulle åka till innebandyn för att springa av sig lite. Det kändes att man inte va riktigt på topp och att man inte hunnit landa än riktigt. Men men ett och annat mäl och passning vart det allt! :)

Idag har det varit lugnt än så länge och det lär väl forsätta så, träning framåt kvällen är det tänkt. det är allt.

Mer jobb förslag ramlar in?

Pappa ringde med under kvällen och frågade va jag gjorde, Han hade tydligen pratat med en av sina jaktkamrater som jobbar på expert i mjölby. Där jag för övrigt efter ett tips från samma källa lämnade in en ansökan på sommar jobb i somras, men som inte gav nåt då.

Men nu så här ett par månader senare så hör dom av sig och är troligtvis intressead av min ansökan igen och ville att jag skulle kontakt dom snart för mer info som pappa uttryckte det.

Så det här börjar ju se ljust ut! Får hoppas massor att nåt ger nånting.

Första och troligtvis det ända Ams möte som gav nåt!

För att dra historien från början så var det ett vanligt Ams möte inplanerat idag och som vanligt så hade jag ju inga större förväntningar på det. Det brukar va som vanligt att man kommer dit och pratar lite och sen åker därifrån men inget vettigt sagt typ

Men idag hände nåt ovanligt. Jag har fått en ny Arbetsförmedlare vid namn daniel som kom med ett par ord som jag aldrig har hör förut faktiskt innom dom där väggarna  "Jag hade kontakt med ett företag här i motala som sökte folk, jag har ju sett din profil och va du har gjort innan, jag tror du skulle passa där. Är du intressead?"

Jag vart faktiskt lite förvånad, och efter mer prat så vart jag bara mer intressead av jobbet i fråga. Vi bestämde att vi skulle höras av under resterade av dagen eller idag som det är nu. Hoppas verkligen det kan ge nåt.

Jag vill verkligen ha nåt att göra nu. Få en stadig inkomst kunna unna sig saker, köpa osv :)

Träning del2



Bilden kommer ifrån korpen.se Bildbank

Efter som jag i förra inlägget berättad om träningen så kan jag väl forsätta. I måndag så var det ju ny vecka och ny träning. Jag börjar alltid med spring ett par minuter innan och sen köra igång med dom övningar man ska köra för dagen. Pratade lite med klas (tränaren på gymmet) Han frågade om jag skulle köra ett box pass med sen efter? Och varför inte. Så efter träningen så vart det lite slappade. Sen körde vi igång. Efter 1 års uppehåll i träningen så fan vart man helt slut körd. Men det är skoj som tusan!

Har du inte testat så gör det! Rekomenderas starkt. Riktigt skoj och bra träning! =)

Träning...



Där har jag börjat min träning nu, det är ett riktigt bra gym med bra redskap och bra personal som hjälper till. Dom har också vissa aktiviteter som Box pass och annat. Som jag måste säga är riktigt trevligt. =)

Efter mycket om och men så känns det riktigt bra att va igång igen och få ordning på kroppen lite! Magen kan man säga började bli lite väl stor för min smak så nu ska den ner!

Jag är riktigt nöjd!

Var tränar ni och är ni nöjda?

Helgen... =)

Helgen kan man sammanfatta har vart rätt bra! Lugn fredag med en del körade på vissa människor. Inget mig emot när man ändå sitter hemma och ser ett par filmer. Vännen Anna tipsade om Johan Falk filmerna för ett par dagar sen så jag var tvungen att se dom. Och jag har ju faktiskt tyckt om hans tidigare filmer som Livvakterna, Tredje Vågen, Nolltollerans.

Så nu har jag sett dom 4 första i den serie på 6 st som har kommer.

 

Lördagen därimot spenderades i goda vänners sällskap hos linda med lite halloween firade, Och det visade sig va en riktigt trevlig kväll med många skratt och roliga utstyrslar! Själv är man lite så där på sånt där så det fick bli kostymen med slips och rubbet! =) Och det gick ju det med.

Söndagen vaknade man lite halvsent av att far min ringde och ville att vi skulle byta däck på bilen för det nu börjar bli riktigt kallt ute. Och det är ju lika bra att va ute i skaplig tid! =) I fredags med så fick man reda på att en av mina vänner fått diabets så han har vart inlagg hela helgen stakarn. Så efter man var klar med däcken så åkte man in till motala i sälllskap med micke så hälsa vi på han. Tror det var poppis, eget rum och allt har han. Till och med platt tv på väggen! LYX =)

Kvällen har varit lugn med lite enkel mat och tv.

Hur har din helg varit?

 

Edit: Man måste ju Ge en åsik på filmerna man sett med.

GSI - Gruppen för Särskilda Insatser: 4 av 5 Toaster

Vapenbröder:                                       3½ av 5 Toaster

National Target:                                   3½ av 5 Toaster

Leo Gaut:                                              2 av 5 Toaster

 

RSS 2.0