Tankar & Funderingar

Är det mycket av just nu, mycket som surrar i huvet. Mest om det kanske kommande jobbet och en eventuell flytt till stockholm.

Haft en bra helg med som var även om vi just nu är i mitten av den här veckan och det inte är mycket kvar till helgen som kommer. Drog och bowlade och tog en öl med grannfan i fredags i linköping. Trevligt som tusan. Han vann första serien. Jag tog hem den andra av det vi hann spela. Satte tre strike på raken :)

Har väl inte så mycket att säga om lördagen igentligen, Jobb sen svirade runt med linda, cissi och Johanna. var trevligt det med. Ett par vurpor på hala backen plus ett par dopp i snö drivorna vart det med :P Försökte få linda att tycka hot shot var gott med det gick inte hem alls :P

Söndagen slapp med pizza och godis.

Mer kommer väl någång ha det så bra så länge

caio!

Ny låt för veckan!

The weekend plus driving...

Finns det inte så mycket att säga om eller faktiskt inget alls, tog det lungt hela helgen hemma med tv och film. Torsdagen var lite mer intressant faktiskt. Skulle ju på intervju uppe i lidingö. Hade dagarna innan förberett mig med både gps och lite vägberskivningar från eniro.

Skulle va där kl 15 var det tänkt så satte mig i bilen vid strax efter 10 och körde uppåt. Stannade till vid en statoil mack vid storsjö. Tankade och tog en bulle på vägen upp. Att köra upp till stockholm är ju igentligen inga problem om man vet lite var man ska. Dock hade jag inte så stor koll på det utan litade mer på gpsen. Det är ett misstag ska jag säga. Ett litet fel, en liten fil fel och det kan bli väldigt jobbigt. Och efter att ha gjort nån sån fel val av fil och misstolkat min gps så hade jag hamnat mitt inne på stureplan. Ringde så till Anna för att få lite vägbeskrivning och efter ett par minuter så fick vi ordning på det och jag var påväg upp på rätt väg igen. Var där redan vid halv 2 så tog en tur på stan där och kollade gick in till butiken för att kolla att jag verkligen hade kommit rätt sen letade jag upp ett matställe för att få i mig nåt.

Intervjuen gick bra annars tyckte jag och det kändes bra. Så man får se och hålla tummarna. Vid kvart över 4 styrde jag bilen hemåt igen och fick sitta i lite köer men dom släppte ganska fort med. Var hemma vid 7 tiden nångång.

.

Favoritlåt för veckan!

Grabbkväll med mat och hotshots.

I förra veckan så pratade vi om att ha en liten grabbkväll igen. Så på fredagen vart det av. Jag, Ralf och micke köpte oss ett par öl och vin till vissa och satte oss hemma hos micke för att dricka lite. Det började lungt med två öl för mig och lite kort spel. Vid 7 så drog vi oss från micke och gick mot stan där vi skulle käka thaibuffe på chillout. När vi kommer dit beställs mat och dricka till in och vi hugger in. Det var riktigt gott! Kvällen forsatte med både den ena ölen till och 3 shots. Första gången jag testar gallino och kaffe shot. Helt godkänt! Kvällen flöt på men vid nio fick vi bege oss till harrys för vidare snack och träffa lite folk. Måste säga att jag hade riktigt trevligt. Kvällen tog slut vid 01 då grabbarna tyckte det var dags att gå hem men först ett besök på sibylla för lite mat.

Lördagen och söndagen var kanske lugn, lördagen spenderads med att köra på mor och far + bror och ett par vänner senare på kvällen.

Söndagen gick i samma lugna tecken ett besök i ishallen för lite hockey och sen soffan och tv =)

Jobbsök...

Sista veckan sen jag skrev nåt sist har varit okej, var och jobbade lite i onsdags. Satt då med vårt intranät på jobbet och försökte läsa ifatt lite på dom nyheter som har kommit upp sen jag jobbade sist. Hittade två annonser på nya jobb som hade kommit upp på två andra expert butiker. Pratade lite med kollegan som gav mig telefon med en gång och sa RING. Prata med dom och se om dom har hittat nån än.

Sagt och gjort så gick första samtalet till en butik i huddingen dessvärre så hade dom redan hittat nån och dom var i slutskedet av att anställa nån. tackade för mig och la på. Nästa samtal gick till en butik ute i Lidingö, där lät det annorlunda och väldigt posetivt, dessvärre var inte han som hade hand om jobb ansökningarna där men han jag pratade med tog lite uppgifter och lovade att lämna vidare dom till sin kollega och att dom skulle höra av sig i veckan eller veckan därpå. Då hade man helt plötsligt sökt jobb i storstan.

Redan dagen efter så ringde johan från butiken och ville både prata lite och ha upp mig på intervju. Så på torsdag bär det av uppåt i landet och jag håller mina tummar och hoppas att det här kan bli nåt äntligen.

Veckas låt upptäckt....

Hockey & nyktert på krogen.

Helgen som gått har varit bra. Helt okej.

Fredagen var det dax för hockey night i vadstena. Vårt A-lag tog imot Make belivers från linköping. Ett gäng studenter som spelar utan tränare eller nåt bara för skojs skull.

Kvällen började vid 4 då det bjöds på afterwork mat och en öl på valvet. Satt där med hela familjen källstrand och hade trevligt. Vid halv 7 var det dax att gå mot hallen. Lite lotter och puckar inhandlades för den roliga puckkastningen. Matchen i helhet tillhörde wettern som spöade linköping med 9 - 1. Kvällen avslutades med ett besök på konsum för lite godis och sen vart det hem och slänga på en film.

Lördags eftermiddagen ringde pirre och frågade om jag skulle med till linköping för lite utgång men jag fick inte dricka nåt för han tyckte att jag kunde va chaffis. Varför inte svarade jag. Kan va rätt okej ändå att komma ut lite och träffa lite folk. Så vid halv 8 tog jag en sväng ner till pizzerian och inhandlade mig lite mat sen styrde bilen ut mot pirre på landet. Där satt vi och pratade och hade trevligt till halv 11 då vi satte oss i bilen och körde in mot linköping. Bilen var en 850 med turbo och automat så det var lite svårt först att känna när hjulen spann eller inte. Men det gick. Trevlig bil var det iallafall.

Inne i linköping skulle vi in till nån hästgala som hölls i konsert och kongress huset. Kan säga med en gång att jag har aldrig känt mig så vilsen någonsin bland allt folk. Liksom va skulle jag prata med dom om som aldrig suttit på en häst haft nåt med hästar att göra. Visst jag har ju varit i ett stall och jag har vart i närheten av hästar ibland men inte mer än så. Kvällen gick väl rätt bra ändå hängde på både pirre och emma hans flickvän bland folket och hade det rätt okej ändå. Träffade en del trevliga och härliga människor.

Ner på stan vart det en sväng med. Men det var väl inget att ha direkt. Kvällen avslutades vid 3 tiden då vi styrde bilen hemåt. Var hemma vid 5 och kröp ner i sängen.

Söndagen togs det lugnt hemma med film och slappade i soffan.

RSS 2.0