Serienas lustiga värld

 Serie lista är ganska lång som man varje vecka ser på lr har sett på nån gång i tiden.. men ingen just nu förbyllar o gör mig mer förbannad o irrierad än lost just nu... jag är antagligen dum i huvet lr trög på nåt sett. jag tycker det hela tiden ställer mer frågor än man får svar.

      Frågor jag har just nu:

         Människor / story
  • Ben? vem är han och va kommer han från igentligen?
  • Nya folket från den nya båten som antlänt till ön? va har dom där o göra igentligen med o vad är dom ute efter.
  • Varför har Kate helt plötsligt i framtiden hand om aron o kalla han hennes son? Är det Claire's barn?
  • The French woman Danielle Rousseau vem är hon o va är det för skepp hon pratade ibörjan när hon kom in i serien
  • Var tog michael och hans son vägen när dom försvann från ön?
  • Dharma Initiative va är det för företag / forsknings institut igentligen? o va har dom med allt det här o göra?
         Djur / Monster
  • Det stora monstret i början var tog det vägen o va var det igentligen? 
  • Isbjörnen? va gjorde den där?
  • Varför hittade dom ifrån nya båten en isbjörn skellet ute i öknen? 
Och det här är la bara början av allt jag frågar mig igenligen, tycker verkligen det är dax att dom ger lite svar tillbaka med, annar funderar man nog på o lägga serien på is ett tag..

over and out

Rock on!

Filmlistan..

Film listan blir nu mindre...  har i tidigare inlägg skrivit en liten lista på filmer man skulle se under årets gång och nu kom man på att jag har ju betat av ett par av dom..ikväll har man sett

  •  Jumper  
              Betyg och bedömmning: Verkligen bra, härlig action, med en smula humor inbakad..
              Hayden Christensen gjorde en bra instans tycker jag. samma med Rachel Bilson och
              Samuel L. Jackson. Hade varken förväntat mig mer eller mindre av den, så det
              var precis perfekt. betyg skulle jag ge den 4 av 5.
             (Liten spolier varning!  Slutar på ett sånt sett att en två:a är möjlig och den
              skulle nog kunna gå att bygga vidare på )

             Tidigare sedda filmer under årets början:
  • Alien vs Predator 2 - Så där, får jag säga inte riktigt va jag hade förväntat mig, då jag tycker 1:an var sneppet bättre.. 2 av 5 i betyg...
  • Alvin and the Chipmunks - Hysteriskt rolig, härliga karaktärer o skojig humor, dock ingen direkt bio rulle utan mer en Söndags rull hemma i soffan. betyg 3 av 5.
  • National Treasure - Riktigt bra rulle en helt klart värd ett biobesök, hoppas på en triologi där.. Betyg 4 av 5

Var nog allt för mig ikväll, gonatt and Rock on!

Lovade bilserie?

image11

Är den inte så underbart snygg? o om ni undrar va nu detta är så är det bilen från NBC´s nya satsning Knight Rider Vet inte om jag ska kalla det en remake eller om den här serien tar vid en lång tid efter den gamla.. som jag tror själv inte kommer o bli så dum, såg första plot avsnittet härom dan o i Like it! Hoppas dom nu forsätter o gör nåt vidare på det här :-)

Moddellen på bilen är en Ford Mustang Shelby GT500KR

Lite Fakta:

* Knight Rider kom första gången 1982, Nu 2008 i nyare häftigare verison
* David Hasselhoff som huvudrolls innehavare.
* Totalt vart det 4 säsonger ( 90 avsnitt ) 1986 tog serien slut.
* Då med en Svart Trans Am

     

Bilder från http://jalopnik.com/357335/kitt-in-action-exclusive-video

Är det äntligen dax nu...

Då var äntligen dax för dom ungdomar som terroriserade en hel familj under en längre tid att få sitt straff.. det borde verkligen ha hänt tidigare..

För er som inte vet vad jag pratar om så handlar det om ett gäng ungdomar som terroriserade en familj i rödeby under en längre tid alltifrån att bråka med sönerna i skolorna till att lämma hotbrev o förstöra familjens egendom ( bil, hus, trädgård etc) tills det en kväll gick över styr när ungdomarna dök upp hos familjen och skrek o hotade dom, då tog pappan i ren ilska o sinnessläpp sitt hagelgevär och gick ut o sköt ihjäl en av killarna o skott skadade en annan.

Då vart det ett himla liv pappan vart direkt häktad o senare åtalad med ett fler tal punkter...

men nu verkar det som om ungdommarna i fråga ska få sitt straff med..

mer kan läsas på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1847871.ab

Ny dator o flytt på g...

Oh yeah...

äntligen har man efter ett par veckor´s längtade fått hem o igång en ny dator... nu fattas bara en lite större skärm.. ( rigge din passar fint men den är LITEN ;- ) ) får passa på att än en gång tacka eric o markus som så snällt hjälpte mig att köra hem o plocka ihop den fina burken.. kunde inte gjort det själv ;- )

Sen har man den glada nyheten att man äntligen är på g o flytta igen.. dock till ett lite mindre än jag har nu men billigare hyra men det är de värt :) o pratar vi storlek så kommer man att få en storlek som Mr eric larrsons lilla kryp in

      

Det var la allt för nu...

Rock on!
RSS 2.0