Ny Måndag, Ny vecka...

Lite sammanfattning av den här dan...

Gick upp sent som vanligt... fy pontus... nu är det skärpning som gäller! nån som vill hjälpa mig och tjata lite? :P
Pluggat lite svenska, satt med engelska på söndag natten med micke, tackar för hjälpen och genom gången.
Sprang ner till Körskolan och bokade in lite körlektioner.. duktiga mig :)

Ringde pappa och krävde att få köra lite under kvällen och det vart det.. linköping tur och retur.. med lite stadskörningen inne i linköping.. good job  tycker jag... :)

Helgen kan vi ju ta med en gång när vi ändå är igång med...

Mat
Dricka
Fest
Musik
Krogen
Öl
Pizza
Tältsäng
Film

Morgondagen är planerad så med körlektion vid 11:a och mer plugg resten av dagen...och mer övningskörning på kvällen med fars gubben förhoppningsvis..

Ha det!
 

Torsdag..

Jaha det här vart ju en lite anorlunda torsdag får jag då säga...

Började med att man vaknade som vanligt rätt sent .. typ 12.. tog rätt god tid på mig och satt lite vid datorn och tittade på lite olika serier.. vid en halv 3 - tre så ringer telefonen det är farsgubben min som undrade om man ville följa med på hockey på kvällen dom har tygligen skaffat 4 företags platser i cloetta center under alla hemma matcher den här säsongen så det tackade man självklart ja till :) Tog tag i kragen och efter samtalet att gå och dusha och klä på sig för att ta en sväng på stan dels lämna in min svenska bok som jag haft alldeles för länge och låna en ny engelska bok.

Gick in på ister en sväng med för att se om jag kunde hitta nåt skoj, är just nu ute efter nån ny tröja då min tröj samling kan man väl kalla det i garderoben är på tok för liten och så kommer ju hösten nu med så nåt nytt och fint måsta man ju ha..

Gick därifrån med ett par nya jeans och en ny tröja :)

Gick resten av mina ärrenden som jag skulle.. och sen hem igen för att fixa lite mat innan det var dax att åka...

Halv 6 kom farsan utanför o tuttade.. dax att dra till linköping och se Linköping - Södertälje :) 

Matchen i säg var bra... dock lite lojt från linköping i första perioden, fibblade lite väl mycket med pucken imellanåt och kunde inte riktigt få till dom där riktigt bra passarna när det behövdes, och det resulterade i 0 - 1.. andra perioden var bättre mer tryck från linköping och ett hunrigare lag..  restan av matchen var bra jämt från båda sidor.. o slut resultat därefter med 3 - 3..

En rolig avslutning på kvällen... hoppas det blir fler gånger :)

Helgen bjuder på lite fest hoppas jag och kanske en och annan film med med riktigt bra vänner ;- )

ha det

Veckans låt och en nytt favorit band...


Everlast - Blinded by the Sun

Andra låten från dom nu på en kort tid jag fastnat för.. hoppas jag hittar fler.. kommer defentivt finnas på min playlist framöver..

En drömbil?



Såg ett avsnitt härom av Fifth Gear ( Lite motsvarighet av Top Gear fast inte lika bra ) men iallafall dom körde den nya Volkswagen Scirocco och jag bara Oj.. det här var nåt väldigt nytt mot det man brukar få se från dom, lite kaxigare lite tuffare.. I Like it! Iallafall så ska det va nån jämförlig modell av deras golf. Och det här är tygligen med andra gången dom använder just namnet Scirocco första gången var för 16 år sen.


Ännu en helg...

Ännu en helg har passerat och den har vart lugn..hemma och softat och det har vart riktigt fint. Pizza, dricka, godis, film... oh yeah =)

Söndagen har varit riktigt bra för jag har igen fått lite övning bakom ratten och min uppkörning börjar ju närma sig så det är ju bara bra...

Veckan som kommer är det plugg som gäller. Engelska och Svenska ligger på prio 1 & 2..

Helgens låt!


Enrique Iglesias - Can You Hear Me

Var ute på en tur med farsan min fick övningsköra ner till ulricehamn och tillbaka igår och när vi är påväg hem igen och sitter och lyssnar på radion så kommer denna.. snacka om att jag höjde volymen =)
Ny favorit för helgen!


Nytt namn?

Hmm..

Har senast tiden funderat på om man kanske skulle byta namn på den här bloggen för att göra den mer allmän och kanske mer inbjudade till att läsa? jag menar va ger ordet "fluidboy" för singnaler? om inte annat tankar på va är det för lustigt namn?

Men då är ju bara frågan va man ska ändra till och om jag kan det utan att helt ta bort alltihop...


funderar...

Nått bra förslag?


Edit: Eller ska lägga ner detta helt?

Death Race



Såg den här nya rullen i morse när man vaknade, och den var riktigt bra tyckte jag fart fylld action med bilar, fängelse miljön och lite heta brudar.. kan det bli bättre? Och det kunde det väl, det jag lite reagerade på var att det hade inte så mycket story som jag hoppats på utan början vart rätt kort bums in på fängelset, fartfylld mitten o ett kanske kort avslut. Men det är väl inte meningen att en sån här ren action film ska ha nån story...

Bra var den iallfall =)

Betyg: 3 av 5


Veckans låt!


Guru Josh Project - Infinity 2008 (Official Video - Klaas Vocal Edit)

Helgen i ord... ( igen )


Fest
Dricka
Öl
Harrys
Disco
Gambling
Musik
Bakfylla
Buss

41 frågor 1 Personlighet

Hittade ettt lite roligt test på en blogg jag dagligen läser... gick ut på att svara på 41 frågor o få en bedömning.. så här gick det resultatet...

Din personlighetstyp:
Sällskapsmänniskor som älskar att roa sig. Deras goda humör smittar av sig på omgivningen. Lever för stunden och älskar nya upplevelser. Ogillar allt teoretiskt och opersonliga abstraktioner. Vill vara till nytta för andra. Tenderar att vara händelsernas medelpunkt i sällskapslivet. Förnuftiga och praktiskt lagda.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Skådespelare, konstnärer, säljare, lärare, personalvetare, socialarbetare, förskole- och dagispersonal, kläddesigners, inomhusdekoratörer, konsulter, fotografer, musiker, personalchefer, kontorschefer, coacher, fabrikschefer, livsmedelsarbetare, receptionister, rekreationsarbetare, religionslärare.


Vill du med göra testet: http://se.41q.com/

Edit: Anna, eric mfl: se det som en liten utmaning att göra det med =)

Auto Express utser årets bil!

Och bästa designen på bil är inte mer eller mindre... rätt väntat faktiskt...

  
Best Design of the Year: Alfa Romeo 8C Competizione


Resten av listan följer här nere...

Car of the Year
Jaguar XF

Best Convertible
 Mazda MX-5 RC

Best Coupe
Audi TT
 
Best Sporting Car
Nissan GT-R
 
Best Hot Hatch
MINI John Cooper Works

Best MPV
Ford S-Max

Best Estate Car
Ford Mondeo

Best Premium SUV
Land Rover Discovery

Best Compact SUV
Land Rover Freelander

Best Luxury Car
Mercedes S-Class

Best Executive Car
Jaguar XF

Best Compact Executive
Car Audi A4

Best Family Car
Ford Mondeo

Best Compact Family Car
Honda Civic

Best Supermini MPV
Nissan Note

Best Supermini
Vauxhall Corsa Best City Car Fiat 500

Till alla... Grattis =)

Nyhetsinslag...

Försvann med bil för 300 000 kronor

Kom aldrig tillbaka efter provtur 75-åringen ville inte provåka den splitternya bilen.
Efter visst trugande av bilhandlaren gick han ändå med på att ta en tur.
Efter 18 dagar pågår provturen fortfarande.


Det är Dalarnas Tidningar som berättar historien om den 75-årige mannen i Mora som skulle köpa en ny bil. Först besökte han Volvo. Säljaren räknade ut priset på en bil, men någon provtur kunde det inte bli tal om. Inte utan id-handlingar.

Då valde 75-åringen att lämna butiken.

I stället gick han till Hanson Motor där han tittade på en fabriksny Saab 9:5 biopower värd 295 000 kronor. Enligt Dalarnas Tidningar visade han inget direkt intresse för en provtur, men övertalades av försäljaren. Han fick ett klockslag han skulle vara tillbaka på – men återvände aldrig.

Polisutredningen visar att bilen, som är grå till färgen, har tankats på ett ställe i södra Sverige. Om föraren betalade för bränslet? Nej. Fler spår efter mannen finns inte.


Asså, bara det första säger mig bara.. VA? hur kan man försvinna med en bil för 300 000 bara så där? och det har snart gått en månad och bilen är forfarande borta... och dessutom att man är så dum att man lånar ut en bli värd är jädra massa pengar utan ens att ta id-handling/körkort, namn, personnummer, adress eller nåt? är för mig en gåta..

Skulle jag gissa så finns varken mannen eller bilen kvar i sverige utan utomlands nånstans nylakerad och med andra skyltar på...

En kul grej och kanske testa är om jag som inte ens har körtkort kommer in och vill testa nåt om dom släpper ifrån sig nån bil... hade ju vart en riktigt nyhet =)

Prison Break is back!



Yes! grabbarna är tillbaka i en fjärde säsong... =)

Ekonomin

Är rätt bra... ( just nu iallfall )

Funderade på det härom dan, från det att jag flyttade ifrån den andra lägenheten istan så har min ekonomi bara blivit bättre och bättre.. jag behöver inte längre bry mig om var jag lägger mina pengar har käkat ute dom 3 sista dagarna utan problem och det känns rätt gött och samtidigt så kan jag lägga undan lite pengar till svårare tider.. Jag har reduserat mina räkningar så mycket det går ( tror jag )

Och det är nog bra.. för närmaste tiden kommer jag ju få bidrag från csn och den ligger på 7500:- typ.. undrar hur det kommer bli då.. det löser sig nog =)

Xbox funderingar..

Sista tiden har spenderas lite hos polarna och då med tillhörade xbox spelade... mer specefikt Gitarr hero spelade + lite andra små spel

Och då har tankarna kommit upp man kanske skulle ta och inskaffa sig en konsol igen, jag har ju faktiskt haft den gamla och första xboxen som kom, bra tidsfördriv liksom när man inte har mycket att göra som en helg som denna, bara sitta inne köra nåt roligt bilspel eller varför inte nåt skoj på nätet ihop med polarna.

Dock är frågan om man ska lägga dom pengarna på det eller om jag ska tänka om igen och lägga mina pengar på annat.. har ju vart sugen på många saker sista tiden Ny tv, grejor till lägenheten, kamera, åka utomlands igen.

Jag vet inte... svårt o välja..

Skriva av sig...

Slak helg... denna helg tänker jag inte göra mycket vettigt, det är så gött att bara nån helg ibland helt låsa in sig.. titta på tv, fim, sitta vid datorn, bara ta det lungt laga lite fin mat och ha det gött helt enkelt.

För förra helgen vart det både lite fest och kräftskiva som var mer än bra tyckte jag.. goda vänner, god mat, sällskaps spel och bara allmänt bra, kan det bli bättre? 

Kommade vecka ska för vissa redan känt spenderas med studier, börjar på måndag med att plugga upp mina riktigt dåliga betyg och det ska faktiskt bli rätt skönt att helt fokusera på det, slippa tänka på ams, söka jobb, söka praktik osv..

Hade planerat att försöka ta mig upp rätt tidigt på morgonen och få i sig lite frukost,  kanske knalla ner till bibloteket och sätta mig med uppgifterna jag ska göra så man får lite distans till hemmet med annars blir det nog inget plugg för oftast kommer nog saker imellan..

Nästa helg är en väns 25-års party inplanerat och det ser jag framimot.. hoppas med att man får träffa andra goda vänner med =)

Helgens låt: Snook feat petter (remix) - inga problem

Helgen..

I ord som vanligt...

Fest
Mat
Kräftor
Prat
Öl
Sprit
Fylla
Tv-spel
Musik
Taxi
Tv
Film
Tankar
Funderingar
Promenad
 
RSS 2.0