Två hårtussar

Var hemma igår och fixade kräftorna till vår kräftskiva på lördag,
passade då på med att hälsa på familjens två hårtussar =)


En av dom.. Laban (han undrade nog va jag höll på med )


Nån som tycker det är gött o bara ligga o vila..


Den andra lille sur gubben Blixten


Lite närbild på blixten =)


Syrran tyckte det var skoj att stå o röra bland det "röda guldet" =)


Ska bli fint o mumsa i sig dom här på lördag =)

Mojito´s



Senaste tiden på tv:n har det gått en reklam om drinken Mojito (om den nu heter så) och då det är bacardi, lime, sprite och mynta inblandat så verkar den riktigt nice. Då till helgen är inplanerat både fest och kräftskiva så måste denna drink testas, så imorrn blir det att gå till bolaget och inhandla det man behöver till denna drink.

Hörde med att jimbo var lite sugen på denna drink nån gång med så va sägs jim ska vi testa ihop =)

Plugget igen...

Då var det klart och mer eller mindre officiellt att jag ska börja läsa upp betyg och det på heltid utan massa hinder från arbetsförmedling, jobb osv..

Och så här kommer mitt shema att se ut fram till december sen får man se...

Svenska B
Religonskunskap A
Engelska B

Att jag nu har bestämmt mig att göra detta beror väl lite på att jag inte än har hittat nåt fast jobb som jag så länge gått och tänkt på och idag är det ju svårt att få nåt, sen vill jag vidare utbilda mig nåndag och då krävs detta, för men dagens regler så krävs grundläggade behörighet + 90% godkänt i sina betyg Och det har inte jag
Vidare sen är det tänkt att ta tag i följade ämnen med

Matte B
Webbdesign
Grafisk Kommunikation C

Men vi får se hur det blir med dom ämnena då webb och grafisk innebär att jag kommer få pendla från och till linköping igen för att läsa upp det..

Men med start 8/9 så är jag nu mera studerade =)

Brosan tattuerar sig..


Brosan går och tattuerar sig.. vart riktigt bra tycker jag...
 snyggt bror =)

14:e december...

2006, då var då jag skrev mitt första inlägg...

Tiden sen dess har gått rätt fort tycker jag, har hänt en hel del sen dess och det är väl både bra och dåliga saker.
  • flyttat 2 gånger
  • gått från förhållade till singel
  • haft 2 mindre jobb
  • pluggat på komvux
Och stämmer nu min räknare som man har här på sidan så har jag skrivit lite över 100 inlägg.

Körkort..


Då har man börjat med körkortet på allvar igen...
Både skrivning och körning är bokade men tiderna än är hemliga  =)
(iallafall för vissa)

Jag är inte så orolig över körningen för den tror jag ja klarar ganska bra.. men den där förbaskade skrivningen som kan förstöra allt igen därför gäller det nog o plugga ordenligt nu o hoppas verkligen jag klarar det och äntligen kan ta det efterlängtade körkortet som man har väntat på så länge..  =)


Tvättstugan...

Idag var det dax för ett tvätt pass igen...

Och när man håller på med tvätten och sorterar o håller på så kommer jag på att kanske dax o skaffa lite nya lakan, påslakan o örngott. Har ju inte så många och byta med... och sen kanske det är dax att få in lite nytt här hemma. 

Men nu är ju dock det lilla problemet att efter helgen som var lovade jag mig själv att inte sätta min fot på ikea igen på ett tag men nu efter lite surfades på deras hemsida verkar det bli av iallafall...

hittade dessa jag fastnade lite för:

 

Så va tycks? Nåt jag borde köpa?

Edit:

När vi ändå är igång så kan ju nåt sånt här va bra med



Sen sommar låt?


Kid Rock "All summer long"

Kamera köp?

Senaste tiden här vart mycket bilder, sånna där tilfällen när man önskade att man hade en riktigt system kamera. Och jag har faktiskt en lång tid funderat på att gå o handla mig en. Hade vart gymt skoj att få nåt att pilla med, ta bra bilder när man är ute på nåt.

Frågan är bara vad man ska köpa i sånna fall. En Nikon, cannon eller nåt annat märke..



Hittade denna Nikon Nikon D60/18-55 VR
På expert´s hemsida och dom har den här nere i stan med.
Dom har erbjudade på den 5.899:-



Hittade denna med också på Expert´s hemsida. Canon EOS 1000D/18-55IS
Kostar 5.990:-

Då är bara frågan ska man välja nån av dom eller ska man ha nåt annat? Jag vill ha en kamera som är bra, inte för billig inte för dyr, jag ska ju inte göra några direkta "proffs" jobb med den utan ha den mer för fritids foto.

Nån som har lite tips?

Statestik...

Hmm... när man är inne här på bloggen och tittar omkring lite så finns det nåt som heter statestik, det är lite intressant faktiskt för vad jag vet så kan jag nog räkna upp 4 som läser den här smöjan dagligen lr nån gång ibland så där... men enligt statstiken så är det mellan 1 och 10 som läser det här... undrar då vilka skulle det va? och va tycker dom om det, tar gärna imot komentarer om hur jag skriver eller vad jag skriver om.



Vilken vy..


Så här så det ut från från balkongen, 5:e våningen..
Plats: Oslo, Norge..

Kolmården...

På tisdags kvällen skrev en mycket god vän till mig på msn och frågade om man ville med till på ett besök till kolmården och självklart tackade man jag till detta... Och på torsdags morgonen gav man sig av dit för en heldag bland alla djur..


Frukost på morgon kvisten, innan infärd i safari parken..


Ralf han ser nöjd ut när han tuggar i sig sin macka...


Första delen i parken svenska djur med älg och rådjur bland annat.


Kommit in i savan delen av parken där vi träffar på denna "lilla kravat"


Ett par gnuer passerade precis vid bilen, verkligen obrörda av vårt sällskap


Björnar finns det me.. den här gick o lufsa i kanten av vägen =)


Inne på tropikarumet hitta vi det här...








En o annan ful fisk hitta vi med =) det här är Pirajor..




Till sist var det Tiger world o dom riktigt manifika tigrarna..


Det hade tygligen vart mat precis innan så dom flesta låg bara och smälte maten..

Dagen var en riktigt succe, hade bra väder hela tiden och det var riktigt trevligt..
 Måste göras om snart igen..

Besök i oslo..

Lite samanfatting av helgen som inredare..

Resan började på fredagsmorgonen vid 7-tiden då vi satte oss i bilen o åkte mot oslo, efter 2 små stop för att stäcka på benen var vi framme i oslo och den lägenhen vid skulle inreda vid lunch tid. Gick omkring lite i lägenheten tog lite mått och diskuterade vilka färger vi skulle kunna använda... efter det så drog vi vår första sväng till ikea för inhandling av dom första sakerna.

Kom därifrån med 3 sängar, 1 soffa plus lite annat smått o gott.. 2 av sängarna och soffan beställde vi hemkörning på som skulle levereras dagen efter. Hem och lasta av det vi fick med oss i bilen, vidare sen till siba för att inhandla lite vitvaror. När vi hade plockat ihop det vi skulle ha och jag stod vid kassan och skulle betala så händer det som man är rädd för ibland när man ska dra sitt kort  ( räcker pengarna, funkar kortet osv ) kortet funkar inte fast det finns pengar på det visste jag, testade ett annat "nödkort" jag fått med mig o inte heller det funkade undrade jag va tusan det var frågan om.. Jaha va gör vi då rå tänkte jag.. dock gick det bra och ställa undan allt tills nästa dag.

Drog vidare till mac d för lite mat och sen en sväng till på ikea för att spana in det vi skulle handla dagen efter. Lånade anna´s kort till lite små ljus o sånt. resten av kvällen spenderades till att montera ihop det vi hade köpt plus en lite längre sightsing av centrala oslo.

Lördagen började rätt tidigt, men vid en halv 11 var vi påväg till siba igen för att testa om kortet nu hade börjat funka, och det hade de.. allt gick jätte bra lastade in i bilen o gav oss tillbaka hem igen för att lämma av allt. När vi skulle åka därifrån igen och ta en sväng till på ikea o inhandla det vi inte hade hunnit med på fredagen möter vi grabbarna som skulle lämna av vår soffa o 2 sängar vi hade handlat, Och för dom 1290:- norska vi hade betalat för att få det hemkört plus att dom bar upp allt till lägenheten var verkligen billigt o värt det.

Vidare då till ikea igen för o inhandla det sista... och efter som vi hade redan innan rekat vad vi skulle ha o var allt stod gick allt fort.  var "hemma" igen kanske fort.. kvällen gick till att montera ihop det vi hade köpt igen och en liten trevlig middag på en hotell resturang som min far hade rekomenderat..

Söndagen, hem färds dag.. gick upp rätt skapligt o fixade till det sista vi inte hade orkat sätta ihop på lördags kvällen.. och vid en halv 12 satte vi oss i bilen och åkte hemåt. med ett litet stopp på vägen så rullade vi in i vadstena vid en halv 5.

Allt som allt tycker jag det har varit en trevlig resa och en bra erfarenhet  =)

Hänga med polarna...

Tisdag idag...

Dagen började med en lung sovmorgon till en sisodär 11 snåret sen upp och käka frukost, kolla till datorn ta det lite halvlungt på morgonkvisten när man är arbetslös.
Hade bestämt sen dagen innan att dagen var planerad att umgås med Mr Jimbo, kollade till msn innan man gick in dushen inget liv.. tänke för sig själv (honom kommer man få väcka när man kommer dit).

Klockan närmade sig kvart i ett när man knallade ut genom dörren, uppehåll i vädret som tur var iallafall för sista dagarna har varit helt otroliga... regn som bara attan. Mycket riktigt när man kom upp till Mr Jimbo o plingade på så tog det ett tag men efter en stund var det nån yrvaken person kom upp o öppna men lika fort gick o la sig igen.

Tiden gick och vid 4 tiden efter lite spelande på xboxen och snackande var det dax för lite mat, donken nästa sa jag o jimbo han höll med.. Det är nu vi kommer till det lilla roliga äventyr man har vart med om idag... kan väl säga så här vi var inte ensamma om att va hungriga.. =)


Små fåglar som var riktigt nyfikna och hungriga


Hann inte riktigt fånga detta men han var tusan framme i handen o snodde en bit pommes


Inte folkskygga direkt dom små rackarna =)

Dagen forsatte med lite xbox 360 gajmade, gitarr hero 3 och lite acrade spel. Vid en så där halv 7 tiden fick mr jimbo för sig att det var dax för en promemad och lite handlade inför en kommande film vi skulle se senare... tittade då på vädret ute såg att det dugg regnade och tänkte det kan ju inte va så farligt... sagt och gjort gav vi oss ut.. var ju bara det att när vi kommit en bit så började det regna mer och mer... o så här såg man ut när man kom hem (kände sig som en blöt katt )


Är totalt genom sur ( om det nu inte syns )


Next up var film, Transsibierian lät trevligt har sett traliern sen innan och den verkade intressant, och det var den helt klart godkänd från oss båda... betyg skulle jag ge den 7 av 10. Kvällen forsatte med roliga acrade spel var det mesta handlade om det otroligt roliga Geometry Wars: Retro Evolved 2




Enkelt men otroligt roligt =)

Morgon dagen bjuder på äventyr då Kolmården är planerat med polarna, ser framimot det som tusan =)
mer om det imorrn sen.

allt för nu.. over and out =)

Vekans Låt!


Everlast - White Trash Beautiful

Helgen

Ett par sammanfattade ord:
folk, mac d, ,bmw, volvo, ute, ingenstans, alcohol, mat, tv, film, trevligt.

En väldigt bra skådespelare har gått ur tiden...


Jag pratar om Bernie Mac mer känd från filmerna "Ocean's Eleven" och dom två följde, han gjorde också en liten roll i förra årets storfilm "transformers" som en lite knäpp bilförsäljare.

Får väl säga R.i.p

Jobbet

Sommarjobbet är snart slut...

1 dag kvar, undrar om man ska hitta på nåt för dom imorrn typ köpa en tårta eller nåt... Har faktiskt trivs ganska bra på Runsven i skännige glida runt på en liten truck hela dagarna, kan tyckas som ett rätt bra och lugn jobb men ibland kan jag säga hade man bara lust och slänga kartongerna man höll på med och bara gå hem. För det är ändå rätt slitit o tungt om inte annat att lyfta otympliga lådor från en hylla till en pall på trucken, och det gäller att planera var man ställer allt, tungt i botten och lätt överst var det tjat om första dagarna man kom dit.

annars är väl allt bra.. vädret dom sista två dagarna har vart ren skit.. regn så det bara smäller om det.. men då är det faktiskt lite mysigt att va inomhus på ett stort lager höra hur regnet smattrar på taket och det riktigt skvalar i stuprännorna som kommer ner ifrån taket lite varstans bland hyllorna..

Helgen kommer nog gå i lugnets tecken tror jag, men man vet ju aldrig va som kan dyka upp.

080808

På fredag firar stockholmarna sin egen dag...

Det som hånfullt använts som att nidord utanför Stockholm är nu symbolen för stockholmarnas egen dag. Nu på fredag bjuder staden sina invånare på rejäl 08-fest. Datumet är naturligtvis väl valt: 08-08-08.

Så står det på aftonbladet idag.. så våra kära stockholmare har en egen dag, mer än va jag visste.. =) men man får väl ta av sig hatten o säga grattis då... för det är dom väl värda

När är våran dag här nere på landet då " 0143" ska man tolka det som 2001 dag 43 ... hmm, o det var den 12:de februari en måndag... damm :P var ett bra tag sen då...

men än en gång .. grattis till alla stockholmare =)

Öl



Vistelsen på malta för ett par dar sen fick mig att fundera lite... hur är det igenligen att få ta på den där ölen man drack där.. den där inhemska som inte finns nån annanstans jag vet inte om jag är ensam om det här men hade det inte vart fint att dricka den igen...om man nu kunde få tag på den igen, tror fler känner så..

Det fick mig att när jag var på vårt kära systembolag härom dan att ta tag i saken, se hur svårt det kan vara att få tag på den där ölen "cisk" och hur mycket det nu skulle kosta och hur man mycket nu kan ta hem.

Helgen...

Med några ord:

Bra, rolig, trevlig, film, tv, öl, pizza, picknik, varmt, hemlagat, fest, tjejer, bråk, taxi,
glupsk, hundar, tiggade, kladdigt, choklad, städa, berg, diska, folk, 

Pimped Tandkräm!

Var nere och handlade lite på konsum o hitta det här...  pimpat  =)

RSS 2.0