Kamera köp?

Senaste tiden här vart mycket bilder, sånna där tilfällen när man önskade att man hade en riktigt system kamera. Och jag har faktiskt en lång tid funderat på att gå o handla mig en. Hade vart gymt skoj att få nåt att pilla med, ta bra bilder när man är ute på nåt.

Frågan är bara vad man ska köpa i sånna fall. En Nikon, cannon eller nåt annat märke..



Hittade denna Nikon Nikon D60/18-55 VR
På expert´s hemsida och dom har den här nere i stan med.
Dom har erbjudade på den 5.899:-



Hittade denna med också på Expert´s hemsida. Canon EOS 1000D/18-55IS
Kostar 5.990:-

Då är bara frågan ska man välja nån av dom eller ska man ha nåt annat? Jag vill ha en kamera som är bra, inte för billig inte för dyr, jag ska ju inte göra några direkta "proffs" jobb med den utan ha den mer för fritids foto.

Nån som har lite tips?
1 kommentarer
Postat av: Lilla A

Det är förmodligen guld värt att ha en systemkamera, och själv jobbade jag en hel del med en gammal hedlig systemkamera då jag gick från 6 till sista året på gymnasiet, så visst, dom i all ära... men jag skulle aldrig, dels orka lära mig alla finesserna och dels så tycker jag att bilderna blir så ruskigt bra med en vanlig digitalkamera som har typ 7mpix eller ännu fler!

2008-08-19 @ 07:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0