Nytt från Sony Ericsson! ( Del 1 )



I torsdags var jag i jönköping på elite hotell för en liten kväll med sony ericsson och en presentation från dom. Och jag kan säga att det var en riktigt interessant kväll. Jag tänkte här kort dra lite va dom sa då.

Vi börjar med en mobil som kom redan för ett par månader sen. Jag pratar då om touch mobilen Vivaz.


En mycket trevlig och rätt tuff telefon. Hel touch med 8 megapixel och hd inspelning. En telefon som snabbt blivit riktigt poppis och som sålt riktigt bra. Men nu är det då dax för den nya vivaz:en att komma ut på marknaden. Dom kallar den Vivaz Pro.



Den uppdaterade verisonen av vivaz har ett litet tangentbord i sig, med ett enkelt tryck på sidan av displayen får man enkelt fram tangenterna till sms och mail. Tangenterna i säg kändes riktigt bra. Man kände att man tryckte på nåt och fick en bra respons från dom med. Finns det nåt nåt negativt med den här nallen tro då? Ja, det finns det. för att få in tangentbordet i telefonen så fick sony ericsson dra ner på kameran från 8.1 megapixel till 5.1. Jag tycker väl dock att 5.1 megapixel räcker gott och väl. Vizaz Pro har också blivit 2 milimeter längre och 3,5 milimeter tjockare tack vare det nya tangentbordet. Jag tycker över det hela så är det en riktigt bra telefon.

+ Stor & smidig skärm
- Inget android system
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0