Nytt från Sony Ericsson! ( Del 2 )

Nästa nyhet från sonyericsson är Xperia X10 Mini. En riktigt häfftig lite nalle tycker jag. Liten men med hel touch är cool faktiskt. Jag har fått lite möjlighet att titta och känna på den och man blir imponerad av va dom har lyckats med. Nya Adroid system är verkligen nåt häftigt. Tex med det nya timescape så har du alla dina sms, mms, facebook inlägg av vänner och mail samlade på ett och samma ställe. Riktigt smidigt! Eller varför inte Andriod market med alla coola apps som man kan ha i sin telefon.

Man kan väl mer eller mindre säga att Xperia x10 Mini är just en förminskad variant av sin storebror. Men det här räcker inte. Sony Ericsson tyckte att dom skulle gå ett steg längre och slänga på ett extra tangetbord som dom gjorde med Vivaz och Vivaz Pro.

Hur blir detta då kan man fråga sig? Svaret är enkelt. Det är ren toppen grej att göra. Att kombinera två sätt på det sättet är ritkigt bra. Tangentbordet känns riktigt bra som på Vivaz pro, det ger en riktigt bra respons och det känns inte för litet på nåt sett det går lätt att få rum med två tummar för den som skriver mycket sms eller mail.

 

Det är faktiskt en telefon jag själv kan tänka mig att skaffa framöver nu när det är dax att skaffa ny telefon.
Slide telefoner har det blivit mycket snack om förut, att dom har gått sönder och blivit rent av lite "slappa" Men enligt dom grabbarna från Sonyericsson så ska detta vara borta dom dom ska ha fixat till vissa delar så det ska hålla sig okej. Xperia X10 mini pro har som vizaz pro blivit lite längre och lite tjockare än sin enklare modell men det är inget som stör tycker jag. Det är inga förändringar i hårdvaran det är samma 5 megapixel i båda. Det som är skilland på dom är färgerna och dom skal som finns till den vanliga "mini" Här har dom helt tagit bort detta och den kommer bara finnas i tre färger. Svart, Röd och vit kommer att finnas på marknaden.

+ Tangentbordet

- Färgerna

 

 

Next up!

Två Uppföljare till ett par riktigt populära modeller.

Läs del 3!

 

1 kommentarer
Postat av: Lilla A

Jag är fortfarande sugen på en...

2010-06-15 @ 09:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0