Helgens bravader...

I helgen var det då dax för kusinens bröllop! Och vilket bröllop det vart.

Klockan ringde vid 06:30, avfärd mot stockholm skulle ske strax efter 7 tiden. Då vigseln var redan vid ett så var vi tvungna att åka till hotellet först och byta och och lämna bilen för att sen ta taxi till kyrkan. Lämnade av blixten hos mormor & morfar. Sen styrde vid vidare mot storstan.

Kom upp vid 11-tiden till hotellet och började om... kvart över 12 skulle taxin hämta upp oss för färd till kyrkan. Jag kan säga att det finns en tendens till att familjen holmertz är lite sena ibland men att vara först på plats och samtidigt börja fundera på om vi var vid rätt kyrka var lite egendomligt :P  Men men det gick ju bra och först var vi.

Folket började stömma till och mer och mer folk kände man igen. Efter ett tag så var det nån som sa högt. Då går vi in och sätter oss!

Bröllopet började... hmm... nåt stämde inte riktigt.. va var det för språk prästen pratade på... vänta här nu... det var spanska? Är det verkligen så att hela grejen ska va på spanska? Jajemensan & så vart det med i 50 min satt man och försökte lista ut va dom pratade om. ( Jag fick en liten snabb dragning av va dom hade sagt sen av bruden ) Över det hela så var det en mycket fin och intressant vigsel.

Efter så vart det en promenad runt området i väntan på mat och dricka. Det var ett riktigt fint ställe dom hade valt att ha det hela på :)

Kvällen/natten spenderades dels med en himla god mat och dricka. Maten bestod av tre olika delar. Först ut var det japanskt. (Dom träffades där) Sen forsatte det med Svenskt och sist med inte minst lite mat från Paraguay. Riktigt gott var det.  Under kvällen satt jag och pratade med mina bordsgrannar Erica och ulf båda riktigt trevliga och ulf han var en hejare sen på kvällen att blanda drinkar som jag glatt hällde i mig :)

Mamma & pappa bestämde sig för vid halv 12 tiden att dra sig bort till hotellet då dom var trötta, jag åt andra sidan ville festa vidare och det verkade då som att ett antal av gästerna skulle forsätta kvällen ute på stockholms gator. Jag ville självklart hänga på! dock kom det inte så långt vi kom in till stan efter halv 3 nånstans var både uffe och hans flickvänn hunriga så det bar av till mac donalds där vi sen bestämde oss för att den där utekvällen fick vänta till en annan helg då vi kunde festa.

Sagt och gjort gick vi hem till dom där jag somnade ganska snabbt på en säng dom tagit fram :)

Men det var en riktigt kul kväll och natt.. hoppas man träffar alla trevlig kusiner med respektive snart igen! :)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0