Trafikvett!

Ush! Kom precis hem efter att ha kört min bror till tåget till stockholm. När jag vänder bilen hemåt och kommer ur mjölby så blir det 90. Men det tyckte tydligen inte vissa som låg framför mig och körde 65 - 70! För att säga det en gång för alla. Det är INTE okej. Jag kan förstå att dom kanske tycker att vädret är så där och det är kallt med snö och därför tar det lugnt. Men då behöver dom ju inte ligga precis vid mitt linjen så man knappt ser nåt om man vill köra om. Kan säga att jag vart rätt skapligt irriterade efter en så där 5 min när jag låg bakom och fick verkligen krypa fram. Fick tillslut ett bra tillfälle att köra om och då faktiskt både jag blinkade massor med helljusen och tuttade massa på dom för att vissa mitt stora missnöjde. Jag vet att man inte borde men nåt måtta får det faktiskt va ibland.

Så ett stort tips till er där ute som kör lugnare än vissa av oss andra, Håll tillkanten iallafall så ni underlättar för oss dom kört forare och vill köra om.

Sen vill jag också slänga iväg en känga till alla dom lastbils chafförer som ligger där ute och kör. När ni möter andra bilen SNÄLLA håll er på er kant, på er sida mitt linjen. Inte nästan 1 ½ däck över så en annan får hjärtat i halsgropen och håller på att köra i diket bara för att väja för er.

Tack!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0