Massa bablande..

Hmm...

Sista tiden har man hört om företag som har fått varsla massor av folk 30 personer där, 20 här osv. Aftonbladet är fullt av det varje dag. En återkommade nyhet senaste tiden helt enkelt och det är inte kul alls. En mörk tid. Och det är deprimerade på nåt sett. Tråkigt att det går så dåligt nu att vår ekonomi är så dålig som den är.

Just nu sitter jag nog att tänker på Saabs situation man hör på nyheter och radio att dom är nära en konkurs. Att dom måste göra en omorganisering. Att dom nästan är borta som företag osv. Men det är väl så det är kanske? Att dom starkare företagen överlever i svåra stunder.

Dock satt jag och tittade på deras utbud av bilar, och jag ana varför just dom har gått så mycket neråt sista tiden så dom håller på att gå under, dom har inga intressanta modeller alls. Inget i jämfört med volvo eller audi som har en massa mer och erbjuda i modell väg än dom. Dom måste verkligen tänka om, skaffa fram andra modeller som kan passa fler.

Jag hoppas man kan se ljusning snart i allt.. och att saab klarar sig vidare..
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0