Hej igen bloggen...

Det var väl ett par dar sen man skrev nåt här, dels för man inte har haft så mycket och skriva om direkt. Dagarna och veckorna knallar på som vanligt. Man är arbetslös, man går upp sent på dagarna och inte gör så mycket vettig. Har dock försökt att få tag på en praktikplats men har väl inte lyckats så jättebra. Dock så ringde arbetsförmedligen i fredags och frågade hur det gick, sa att det inte gick nåt vidare så nu vart man inskriven på Carendo (företag som jobbar ihop med ams) hette det visst som ska hjälpa till och cocha mig på nåt sett.

Satt på middag igår kväll hos m&p och käkade taco´s, det var riktigt gött kan jag lova. Länge sen man åt det. Hur som helst så slängde pappa ur sig nåt intressant, närmare specefikt ett 2 veckors projekt arbete i att skruva sönder och ta i sär ett par maskiner dom använder i sina anläggningar. Och det lät ju inte så dumt stå och skruva lite på dagarna i nån verkstad. Dock kom det bästa i att dom "maskiner" står i ödeshög på en firma så det innebär att jag måste ha bil till att åka dit, frågade då pappa hur jag skulle ta mig dit? Jo sa han, vi har ju 2 extra bilar på jobbet du kan nog ta en av dom. Så det innebär att jag kanske under 2 veckors tid kommer att få ha "tjänstebil" och det gillar jag massor!

Det var väl allt för det här inlägget, helgen är för annars väldigt lugn då plånboken ropar tom än :- )
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0